Η ιστορική εξέλιξη των αυτοκινήτων

Η ιστορική εξέλιξη των αυτοκινήτων

 

Η ιστορική εξέλιξη των αυτοκινήτων χάνεται πίσω στο χρόνο, ανακαλύφθηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα, ενώ η εξέλιξή των οχημάτων στην μορφή που γνωρίζουμε σήμερα βασίζεται στην ανάπτυξη της μηχανής εσωτερικής καύσης τις δεκαετίες του 1860 και 1870 στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Η πρώτη προσπάθεια δημιουργίας αυτοκινήτου ήταν το επονομαζόμενο “Fardier” με δημιουργό το Nicolas Joseph Cougnot στη Γαλλία το 1769. Ουσιαστικά ήταν το πρώτο μηχανικό όχημα, το οποίο στο μπροστινό του μέρος έφερε ατμολέβητα για τη διάχυση του ατμού με τέτοιο τρόπο που προκαλούσε κίνηση στον μπροστινό τροχό.

 

 

Το 1770, ο Γερμανο-Αυστριακός εφευρέτης Siegfried Marcus συναρμολόγησε ένα μηχανοκίνητο αμαξίδιο που ξεπερνούσε το μηχανικό κινητήρα του Cougnot σε μηχανική ενέργεια.

 

 

 

92 χρόνια αργότερα, το 1862, από τον Etienne Lenoir έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσης.

 

 

Το 1885 ο Karl Benz παράγει το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και καύσιμο τη βενζίνη και κατοχυρώνει την άδεια ευρεσιτεχνίας.

 

 

Η πρώτη βιομηχανική γραμμή μαζικής παραγωγής οχημάτων έγινε πραγματικότητα το 1902 απο την εταιρία Ransom Olds, όμως βασικό πρόβλημα της παραγωγής του αυτοκινήτου ήταν το υψηλό κόστος.

Έτσι, Ο Henry Ford, πήρε μια σημαντική απόφαση στην ιστορία του αυτοκινήτου, να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο, που ο μέσος πολίτης θα μπορούσε να αποκτήσει και να χρησιμοποιήσει σε καθημερινή βάση. Το 1908 παράγεται και διοχετεύεται στην αγορά το αυτοκίνητο – ιστορικός σταθμός της αυτοκίνησης, είναι το Ford Model-T, το οποίο στοίχιζε μόνο 950 δολάρια.

Aπό το 1908 μεσολάβησαν πολλά στάδια εξέλιξης στην μαζική παραγωγή των αυτοκινήτων και στη βελτίωση τους τόσο μηχανικά όσο και από άποψη deisgn για να καταλήξουμε σήμερα να διαθέτουμε περισσότερα αυτοκίνητα από όσα χωράνε σε μια πόλη και από όσα ανέχεται η ατμόσφαιρα.

Πριν το 1914 το βασικό υλικό παραγωγής των αυτοκινήτων ήταν το ξύλο, το 1914 όμως η εταιρεία Dodge παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο με εξολοκλήρου μεταλλικό σκελετό, γεγονός που διατηρήθηκε εως και σήμερα καθώς τα περισσότερα οχήματα εξακολουθούν να κατασκευάζονται με μεταλλικό σκελετό.

Δεν μπορούσα να βρω το σπορ αμάξι των ονείρων μου, έτσι το έφτιαξα μόνος μου.

Φερδινάνδος Πόρσε, 1875-1951, Αυστριακός μηχανικός.

 

Σήμερα λόγω της σημαντικής αύξησης της ρύπανσης από την εκπομπή ρύπων γίνεται συνεχής βελτίωση των αυτοκινήτων. Είναι φανερό πως η βιομηχανία αυτοκινήτων έχει κάνει σημαντικά βήματα ανάπτυξης δίνοντας έμφαση σε μηχανικές βελτιώσεις, έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα καθώς και στα ηλεκτρονικά συστήματα, προσθήκες που αυξάνουν την ασφάλεια και την άνεση των οδηγών και επιβατών. Ο τρόπος που χρησιμοποιούμε και οδηγούμε τα οχήματά μας έμεινε ίδιος αν και ενδέχεται να αλλάξει στο μέλλον.

 

 

Η τελευταία εξέλιξη στην αυτοκίνηση αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα , κινούνται δηλαδή με περιορισμένη παρέμβαση του οδηγού. Σύμφωνα με το βαθμό αυτονομίας ενός οχήματος, υπάρχει δυνατότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για αλλαγή λωρίδας χωρίς προειδοποίηση, αυτόματα φρενάρισμα σύμφωνα με την απόσταση από τα άλλα οχήματα της οδού και αυτόνομο παρκάρισμα.

Η ανακάλυψη και η χρήση αυτοκινούμενων οχημάτων αποτελεί ίσως από τις πιο καινοτόμες εφευρέσεις στην ανθρώπινη ιστορία, μάλιστα λέγεται πως χρειάστηκαν πάνω από 100.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας για να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Στο μέλλον προβλέπεται η εξέλιξη της τεχνολογίας να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που δεν θα υπάρχει οδηγός, θα είναι απλός επιβάτης.

 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιφέρει σημαντικές και πρωτοπόρες αλλαγές τόσο στη χρήση των οχημάτων όσο και στις ανάγκες που προκύπτουν στη σύγχρονη εποχή. Το insurancemotors.gr έχοντας ως γνώμονα την εξέλιξη και την εναρμόνιση των υπηρεσιών μας με τις σύγχρονες ανάγκες δημιούργησε το insurancemotors App, εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα smartphones, για να έχεις την ασφάλεια στα χέρια σου κάθε στιγμή !!

 

 

Share this post