Boat trip – Έτοιμοι; Φύγαμε!
Τα ηλεκτρικά οχήματα ή εναλλακτικών καυσίμων, όπως φυσικού αερίου και υγραερίου, που κυκλοφορούν στους δρόμους αυξάνονται συνεχώς. Ωστόσο τον τελευταίο καιρό, εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών, επικρατεί σύγχυση σχετικά με το αν επιτρέπεται να εισέλθουν σε καράβι.
Οι μετακινήσεις μας κατά τους θερινούς μήνες συχνά περιλαμβάνουν πλοίο, στο οποίο επιβιβαζόμαστε με το ιδιωτικό μας όχημα για να φτάσουμε στον προορισμό μας.
Όσοι διαθέτουν όχημα ηλεκτρικό ή εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα δέχονται με περιορισμούς.
Προϋπόθεση για να μπορέσει ένα όχημα των παραπάνω κατηγοριών να εισέλθει στο πλοίο είναι για τα ηλεκτρικά η μπαταρία τους να μην υπερβαίνει το 40% ενώ για τα οχήματα υγραερίου και φυσικού αερίου οι δεξαμενές τους να περιέχουν καύσιμο που να μην ξεπερνά το 50%.
Τα παραπάνω ορίζονται από εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με Αρ. Πρωτ.: 2070.0/28541/2024 που ρυθμίζει την ασφαλή μεταφορά οχημάτων σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και ισχύει τόσο για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αλλά και για τα υβριδικά καθώς και για τα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων.
Συγκεκριμένα η νομοθεσία ορίζει:
● Στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών.
● Στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.
● Υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες-οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.
● Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.
● Δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.
Γνωρίζοντας τα παραπάνω αν σκοπεύετε να ταξιδέψετε με πλοίο, προτείνουμε να ενημερωθείτε από την ακτοπλοϊκή εταιρεία για τους ισχύοντες κανονισμούς για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως σε περίπτωση ατυχήματος εντός του πλοίου καλύπτεστε από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες περιλαμβάνουν στα πακέτα ασφάλισης οχημάτων τους την κάλυψη “Αστική Ευθύνη σε πορθμεία και κλειστούς χώρους”
Με βάση αυτό καλύπτεται μέχρι του ασφαλιστικού ποσού που αναγράφεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο η αστική ευθύνη του κύριου του οχήματος για σωματικές βλάβες ή/και υλικές ζημιές που θα προκληθούν σε τρίτους, σε πορθμεία και κλειστούς χώρους με την προϋπόθεση ότι το όχημα κινείται εντός αυτών των χώρων νόμιμα.
Για να είσαι σίγουρος πως το ασφαλιστήριο σου διαθέτει αυτή την κάλυψη μπορείς να ανατρέξεις στις καλύψεις που αναγράφονται αναλυτικά στην πρώτη σελίδα αυτού. Υπάρχουν όμως και ασφαλιστικές εταιρείες που δεν γράφουν αναλυτικά τίποτα σχετικά με το αν καλύπτουν ατυχήματα σε τέτοια περίπτωση, όμως περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές καλύψεις από το Νόμο όπως και να έχει.
Οι περιπτώσεις που ευθύνεται η ακτοπλοϊκή εταιρεία για ζημιά που προκλήθηκε σε οχήματα κατά την μεταφορά τους εντός του πλοίου λόγω ελλειπων μέτρων είναι σπάνιες και τότε πρέπει να διεκδικήσεις την αποζημίωση σου από την ακτοπλοϊκή εταιρεία. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις ισχύει κανονικά η νομοθεσία.
Στο insurancemotors.gr θα βρεις το κατάλληλο ασφαλιστικό πρόγραμμα για το όχημα σου, πριν το ταξίδι σου με άμεση εξυπηρέτηση και την ασφάλεια στα χέρια σου!