Επηρεάζει ο καιρός την ηλεκτροκίνηση;

Επηρεάζει ο καιρός την ηλεκτροκίνηση;

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν κερδίσει γρήγορα δημοτικότητα παγκοσμίως, καθώς θεωρούνται πράσινη και βιώσιμη εναλλακτική λύση. Ωστόσο, ακόμα μαθαίνουμε πως λειτουργούν και από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η μπαταρία τους, η αυτονομία τους καθώς και οι φόρτιση τους.

Μέχρι πρότινος ένας παράγοντας που συχνά παραβλεπόταν είναι ο καιρός. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής από την American Automobile Association (AAA), για το κατά πόσο επηρεάζει η θερμοκρασία του καιρού την απόδοση τους , έβγαλε στην επιφάνεια ένα μειονέκτημα τους.

Το δριμύ ψύχος που έπληξε τις ΗΠΑ, επηρέασε άμεσα την απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πέντε μοντέλα, τα BMW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Tesla Model S 75D και VW e-Golf. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι την μικρότερη μείωση αυτονομίας είχε το Nissan Leaf.

 

Για να οδηγηθούμε σε συμπεράσματα , αν τελικά η εξωτερική θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, απαντήθηκαν τα εξής ερωτήματα:

1. Πόσο η αναμενόμενη αυτονομία μειώνεται από τις εξωτερικές θερμοκρασίες;

2. Τι αποτέλεσμα έχει η χρήση κλιματισμού στην αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων;

3. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ποιο είναι το κόστος κατανάλωσης, με ανοιχτό σύστημα κλιματισμού;

 

Η έρευνα έδειξε πως σε θερμοκρασία -6,6 βαθμούς Κελσίου η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μειωθεί ως και 41% ενώ σε αντίστοιχα υψηλές θερμοκρασίες 35 βαθμών Κελσίου μπορεί να μειωθεί η αυτονομία ως και 17% κατά μέσο όρο, με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό.

Χωρίς ενεργοποίηση κλιματισμού, η αυτονομία κατά μέσο όρο μειώνεται 12 % σε χαμηλές θερμοκρασίες και 4% σε υψηλές. Αυτό σε κόστος, με δεδομένα ΗΠΑ, μεταφράζεται σε κατανάλωση $24.75 παραπάνω για τις χαμηλές θερμοκρασίες και $7,94 για τις υψηλές.

Γενικότερα, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν συμπαθούν τις ακραίες συνθήκες. Σύμφωνα με τα ανωτέρω στοιχεία που προκύπτουν, όταν ο υδράργυρος πέφτει ή αυξάνεται σημαντικά, η αυτονομία της μπαταρίας μειώνεται. Επιπλέον, η έντονη ζέστη επηρεάζει και την ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας σας καθώς επιβραδύνεται αυτόματα και σταδιακά καθώς αρχίζει να υπερθερμαίνεται.

 

Η ΑΑΑ (American Automobile Association) προτείνει, ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά οχήματα:

! Όταν οι οδηγοί γνωρίζουν πριν ξεκινήσουν τις καιρικές συνθήκες, συνετό θα ήταν να κάνουν ένα πλάνο περισσότερων φορτίσεων, ώστε να κερδίσουν την αυτονομία που χάνουν λόγω του καιρού.

! Δώστε χρόνο στην εσωτερική καμπίνα να έρθει στην κατάλληλη θερμοκρασία ζέστης ή κρύου όσο το αμάξι είναι ακόμα συνδεδεμένο στη φόρτιση. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η ενέργεια που αντλείται από την μπαταρία και θα ανακτήσετε το χρόνο αυτονομίας.

! Εάν μένετε σε περιοχές που καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου έχει χαμηλές θερμοκρασίες, απαιτείται περισσότερη σκέψη και οργάνωση.

Συμπερασματικά, ο καιρός μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Aλλά με σωστό σχεδιασμό και προετοιμασία, λαμβάνοντας μέτρα για την προστασία του σταθμού φόρτισης και του ηλεκτρικού συστήματος του ηλεκτρικού οχήματος από διακυμάνσεις θερμοκρασίας, μπορεί να διασφαλιστεί η αποτελεσματική φόρτιση τους, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.

Share this post