Τι άλλαξε με την χρήση νέων κινητήρων EURO 6 στα αυτοκίνητα

Τι άλλαξε με την χρήση νέων κινητήρων EURO 6 στα αυτοκίνητα

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2016 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι σύμφωνα με το πρότυπο προδιαγραφών ρύπων Euro 6 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα Εuro6 αυτοκίνητα θεωρούνται ως τα «καθαρότερα» και πιο φιλικά προς το περιβάλλον που έγιναν μέχρι σήμερα και τα οποία από τον Σεπτέμβριο του 2014 είναι τα μόνο που μπόρεσαν να λάβουν έγκριση τύπου.

Το νέο πρότυπο ακολουθεί την περιβαλλοντολογική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ξεκίνησε το 1992 με τη θέσπιση των πρώτων ορίων εκπομπών ρύπων για τα καινούργια αυτοκίνητα (Euro 1) και φθάνουμε στο σήμερα, που ισχύει το υποχρεωτικό πρότυπο ρύπων Euro 6. Απώτερος στόχος της πολιτικής αυτής, είναι να μειωθούν στο κατώτερο δυνατό οι εκπομπές ρύπων όλων των αυτοκινήτων, προς όφελος του περιβάλλοντος.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ρητά πως οι κατασκευαστές οφείλουν να διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα των διατάξεων ελέγχου της ρύπανσης για απόσταση 160.000 χλμ. Επιπλέον, η συμμόρφωση κατά τη λειτουργία πρέπει να είναι δυνατόν να ελέγχεται επί χρονικό διάστημα έως πέντε έτη ή 100.000 χλμ.

Προσοχή!
Δεν πρέπει να συγχέουμε τις εκπομπές ρύπων που περιλαμβάνονται στα Ευρωπαϊκά πρότυπα ρύπων (Euro), με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων. Οι πρώτες αφορούν στους ρύπους οι οποίοι είναι άμεσα επιβλαβείς στον άνθρωπο, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα βλάπτει άμεσα το περιβάλλον και έμμεσα τον άνθρωπο.

 

Τι προβλέπει το πρότυπο Euro6 της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

 

Για πρώτη φορά στην ιστορία των προτύπων εκπομπών ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα έχουμε μείωση στους ρύπους των βενζινοκινητήρων σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο, αφού το νέο πρότυπο Euro 6 ισχύει μόνο για τους ρύπους των diesel. Ειδικότερα, τα νέα ανώτατα όρια είναι:

Μονοξείδιο του άνθρακα (CO): 0,5 γρ./χλμ.

Αιωρούμενα σωματίδια (PM): 0,005 γρ./χλμ.

Οξείδια του αζώτου (NOx): 0,08 γρ./χλμ.

Συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου (HC+NOx): 0,17 γρ./χλμ.

 

Tι ισχύει για τα καινούργια αυτοκίνητα Euro5;

 

 

Τα Euro5 αυτοκίνητα από την 1/9/2016  μπορούν να πωλούνται μόνο σαν μεταχειρισμένα. Φυσικά, δε θα ισχύουν τα τέλη ταξινόμησης των καινούργιων, αλλά αυτά τα αυξημένα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, που στην περίπτωση των Euro5 είναι έως και 3 φορές υψηλότερα!

Σε όσες εταιρείες ή εμπόρους είχαν απομείνει κάποια Euro5 αυτοκίνητα, όφειλαν μέχρι τη 31/8/2016 να τα ταξινομήσουν. Όπως είχε συμβεί και με τις παλαιότερες αλλαγές Euro 4 σε Euro 5 κ.λπ., όλοι στην αγορά περίμεναν πως θα υπήρχε παράταση μερικών μηνών. Ωστόσο λόγω των εκλογών και των πολιτικών εξελίξεων δεν κατέστη δυνατή η υπογραφή της παράτασης και έτσι η αλλαγή ισχύει κανονικά από την 1η Σεπτεμβρίου 2016.

 

Tι προκαλούν οι ρύποι;

 

 

Μονοξείδιο του άνθρακα (CO): Επιδρά αρνητικά στην υγεία, καθώς μειώνει την ικανότητα του αίματος να μεταφέρει οξυγόνο στους ιστούς, δημιουργώντας έτσι προβλήματα στο καρδιαγγειακό και το νευρικό σύστημα.

Οξείδια του αζώτου (NOx): Αποτελούν τον κύριο ρύπο του νέφους και της όξινης βροχής. Προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα στους ασθματικούς και στα παιδιά, ενώ επηρεάζουν και τη βλάστηση.

Αιωρούμενα σωματίδια (PM): Προκαλούν ασθένειες στο αναπνευστικό σύστημα και ιδιαίτερα προβλήματα σε ηλικιωμένους, παιδιά και άτομα που πάσχουν από άσθμα. Επίσης προκαλούν φθορές σε βαφές και μειώνουν την ορατότητα της ατμόσφαιρας.

Ακαυστοι υδρογονάνθρακες (HC)*: Συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στο σχηματισμό του όζοντος, το οποίο αποτελεί το κυριότερο συστατικό του φωτοχημικού νέφους.
*Μόνο στους βενζινοκινητήρες

 

Πως μειώθηκαν οι εκπομπές NOX των diesel;

 

 

Οι εκπομπές NOX είναι από τις πλέον επιβαρυντικές για το περιβάλλον και τη Δημόσια Υγεία. Για να πετύχουν τις αυστηρές Euro6 προδιαγραφές οι κατασκευαστές εφάρμοσαν σύγχρονες τεχνολογίες, που σχετίζονται με:

Στρατηγικές ελέγχου εκπομπών (ECS – Emission Control Strategies) για την αποφυγή δημιουργίας NOX εντός του χώρου καύσης, πχ. με την καθυστέρηση έκχυσης του καυσίμου εντός του θαλάμου, πολλαπλούς ψεκασμούς κλπ.

Επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR –Εxhaust Gas Recirculation)

Παγίδες ΝOx ( LNT – Lean NOXTraps)

Eπιλεκτική καταλυτική μείωση: Εδώ γίνεται έκχυση στα καυσαέρια χημικού πρόσθετου (πχ AdBlue), που βοηθά στην κατάλυση των NOX χωρίς αύξηση της κατανάλωσης όπως στην περίπτωση των παγίδων NOX.

Πηγή:

 

 

 

Σύγκρινε καλύψεις – διάρκεια – τιμές Online και λάβε την ασφάλεια στο mail σου.

 

Μπορείτε επίσης να μας καλέσετε στο 210 97 07 047 ή να μας επισκεφθείτε στη Λ. Βουλιαγμένης 291, Αγ. Δημήτριος (πλησίον σταθμό μετρό Metro Mall).

 

Related Posts

Leave a comment